.

 
Allt för ofta förundras jag över andra människors tänk. "Inga åsikter är rätt om dom inte är som mina". Nehep. Inte det inte. "Delar man inte samma värderingar som mig så är man ingen bra människa". Jasså, det menar du. Är man annorlunda så blir man kallad både det ena och det andra och lever man enligt normen så har man tydligen rätt att klanka ner på dessa människor som kanske inte tänker just som du. Jag vet inte, jag blir bara så iriterrad på människor som inte kan läsa mellan raderna, som ser allt svart eller vitt. Som inte förstår att alla människor inte är lika, att alla har olika tankesätt och att vissa har svårare att formulera sig än andra. Istället för att döma kan man ta reda på fakta, försöka hitta själva innebörden till varför en människa ibland skriver som den gör. Inte gå på och skriva ut en massa elakheter via sociala medier bara för att just den människan är lite annorlunda. Ja just det, där har vi det, annorlunda. För det är så jävla fel att vara det i dagens samhälle, är man det så är man konstig och är man konstig har man tydligen rätten att låta dom få veta det. Jag förstår inte, vart tog respekten vägen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: